VÅGA ta för dig!

Dagarna går på utan att man kan göra något åt det. Man kan skapa minnen och se tillbaka, det brukar jag göra med jämna mellanrum...se tillbaka. Mina minnen är ju trots allt mitt liv, vad som format mig. Framtiden, den har jag framför mig. Jag har många minnen att skapa i den, sånt jag kan sitta och se tillbaka på om 20 år och tänka "Vad jag har vart med om mycket. Vilka minnen jag skaffat mig". Därför räknas varje dag, här och nu, i morgon. Om jag sätter mig själv i focus, utan att för den skull vara egoistisk, då kan jag ta tillvara på tiden på rätt sätt...och sannerligen mår mina nära och kära, bekanta, min omgivning bättre av att jag mår bra. Det smittar av sig =)
Förändring tar tid...
Min yngsta son, honom skulle man lätt kunna vinna 27.000 kwh/år ur, i ren energi. Sån glädje, sån envishet, sån fantasi och sånt humör. Tänk vad han ska hinna med att lära sig under bara de kommande åren och vilka minnen han kommer att skaffa sig. När han skrattar, ja då skrattar hela han och det skrattet...blir underbara minnen <3
Den äldsta sonen ringde för en stund sedan:
"Morsan, du behöver inte hämta mig innan tolv i alla fall. Det är Metalkväll i kväll...de är kallt som fan, så jag läre gå in, !"...klick! Jisses, det var ju i går jag satt och byggde lego med honom...eller?  ;)


Till dig:
Ta för dig, det är du värd!
Kram till er alla och ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0