Thumbs up för brandvarnare!

"Shit pommes frittes" var det någon som sa en gång i tiden, vilket är ett himla bra uttryck. Låter inte FÖR mycket som en svordom och har kryddats med något som de flesta tycker om =)
Sedan sist har det hänt en hel del...
Lördagen kantades av brand hos grannen. Hon hade barnbarnen på besök som reagerade på all rök. De kom instormandes hit i bara morgonrock och barfota. Det var sent, mörkt och kallt...stackars små fötter!
Det brinner hos mormor, skrek de, darrandes och totalt vettskrämda! Tack vare deras snabba reaktion, kunde mormoden släpas ut av sina grannar, så i allt gick det bra. Barnen hade hört brandvarnaren och tackar gudarna för att hon i alla fall hade fungerande sådana, när hon själv inte var funktionsduglig av all alkohol. Hon hade nämligen ankrat på golvet i sovrummet!!
Så vackra och fantastiskt duktiga barn, så små, men ändå hjältar <3
I går var sonen på bio, med en tös =) Så söta de är <3 Första kärleken, så underbart!
Jag kommer ihåg min första kärlek. Han var trummis, långhårig och alldeles underbar. Det höll i 2 veckor, sen blev vi ihop med andra. Femman...det var tider det =)
Jag minns också den första mer seriösa kärleken. En nyårsafton. Han står bakom mig på "torget" i Söderhamn och håller armarna omkring mig. Vi tittar på alla raketer som förgyller himmelen med alla dess färger och allt känns så komplett. Där hade jag kunnat stanna tiden, i just det ögonblicket!
Nu nalkas det kaffe, sen en sväng till gäststugan, eller "undantaget" som någon kallar det, för att leta reda på adventpyssel =) Härliga tider det med.
Så plocka fram lyckominnen och en härlig känsla. Nu tar vi tag i advent!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0