Lite Roibos i snöyran!

Så kom snön...

I går somnade jag till yran och blåsten utanför. I morse var det bara att skotta =)
Lille-man rusade ut efter frukosten och gjorde årets första snögubbe, "Mamma, det här är min lyckligaste dag" sa han. Tänk vad den första snön kan göra mycket =) Snögubben blev jätte fin!

Nu sitter jag som de flesta morgnar hemma hos mamma. För ovanlighetens skull har jag gjort mig Roibos the istället för kaffe. Min stackars mage har ingen lust med kaffet nu, så det är bara att fint lyda!
Jag tänker på några ord min yngsta sa i går kväll som skär i hjärtat. Hur kan en sån liten människa förstå så mycket? I dag åker han till sin far och som alla dessa dagar, handlar det om just den biten. Han mår inte så bra där. Han tittar med sina söta ögon på mig och säger, "Mamma, det är inte så hemskt som det låter, för jag står ju i alla fall ut" Lilla gubben...<3

Snökram till er alla!


Kommentarer
Postat av: ztizze

Jag har utvecklat en stark vinterfobi så det gläder mig att läsa att din son njuter av snön iaf :) Men surt att läsa att han inte mår bra när han är hos sin farsgubbe :(

2010-11-11 @ 20:16:33
URL: http://ztizze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0