Värmande minusgrader!

Så vandrar den vidare den här vintern, full av snö och takras. MEN...OS, vilket fantastiskt Sverige vi har =)
Är det inte lite så trots kylan, att den liksom hör till? Pratade med en väninna igår och där hon befann sig var det 34 grader kallt! Man anpassar sig. När jag bodde uppåt i landet var vinter verkligen vinter. Snön kunde komma i början av Oktober och trettio-strecket på termometern var en ganska naturlig grad vissa dagar. Där brydde man sig inte så mycket. Det var riktiga kläder som gällde. Inget salt efter vägarna och näst intill grusfritt, så sparkföret var fantastiskt. Det brukar jag tänka tillbaka på med värme när det blir bitande kallt. Jag älskar att åka spark, men vart kan man göra det här? Man får snabba sig innan grusbilen vaknat =)

Att hitta det underbara i var sak är viktigt och även om det är kallt, så har jag en massa mys-minnen att ta fram och le åt när det gäller vintern. Så...underbara vinter, tack för allt du ger mig :)

Vad har ni för mysiga minnen av en kall vinter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0