Drömmens läkande kraft!

Nu när jag fått vetskapen om vad som är och har börjat ta tag i dessa spöken...då kommer drömmarna!
Det märks att jag har förträngt, gömt undan och bara flytit på, men det kommer ikapp på ett eller annat sätt.
Jag studerade drömmar för många år sedan. Jag fann det ganska faschinerande att se hur man bearbetar saker i sina drömmar, hur vissa saker kan visa sig i känslor för helt andra saker, men ändå vara läkande för det man bäst behöver.
Under den här tiden samarbetade jag med ett behandlingshem, där de fick skriva ner sina drömmar. De lärde sig att ta vara på känslan i dem och se de små detaljerna. Vi analyserade drömmarna och med tiden blev det ganska tydligt hur de förändrades. De vågade öppna sig mer, blev mer lyhörda för sig själv och visade en snabbare förbättring. Summa sumarum...det vi drömmer är viktigt för oss själva och vår själsliga läkning!

Mitt nästa inlägg kommer att handla om min dröm, jag måste bara samla modet att skriva ner den...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0