i dag...

Man måste ha tillit till sig själv...

Många gånger kommer jag på mig själv med att fundera på vad andra ska tycka om vad jag gör, hur jag ser ut eller säger. Den stora frågan är väl egentligen vad jag själv tycker. Ja, om det inte handlar om att köpa en födelsedagspressent till en vän som fyller 40, eller 30 eller 60!
Jag är den jag är och kan bara förändras utefter mina misstag.
Det allra viktigaste är ju att JAG mår bra i mina egna handlingar. Vem har sagt att det jag gör är bara för andra och aldrig för mig själv? Ställa sig frågan: "Hur mår jag om jag gör så här?" "Hur vill jag ha det för att jag ska må bra och vad vill jag uppnå med mitt liv?"   Ojojoj så svårt fast det borde vara så enkelt!

I dag hade jag ett samtal med en kär vän till mig. Han är en fantastisk människa, lika underbar som alltid. Vi insåg att vi inte haft kontakt under den "vuxna" tiden i våra liv, men när vi pratar tar vi vid där vi var förut.  Vi kan prata i timmar och samtalen tycks aldrig ta slut! Vi har ju en massa år att ta igen och berätta om för varandra och även om de minnen vi har. Jag tycker det är fantastiskt! Jag bara älskar den människan...för allt han är!

Just nu sitter jag i den yngsta sonens rum. Han är hos sin far, så det är fritt fram att låna datorn =) Jag sitter i sängen med tangentbordet och datan kopplad till TV,n en och e halv meter bort. 37 tum och jag ser ändå inte texten...kanske dax för glasiga???  När jag var till optikern sist, för ett halvår sedan, så sa han att jag hade perfekt syn...för att vara min ålder! Ja, men jag ser ju inte alltid så bra, svarade jag! Men, vad hade du förväntat dig i din ålder??? Jaha, tack för den du * Skrattar *  Dax att besöka honom igen!

Ta hand om er alla där ute. Åldern tar ut sin rätt ändå ;) Men se till att skapa fina minnen och ännu fler fter vägen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0