Jag minns...

Idag var det en jobbig dag, men på något sätt ändå så berikande.
Ja, jag har ju lärt mig hur man fäller ner ryggstödet på den gröna fåtöljen och insett att det faktisk GÅR att göra det. Nu sitter jag som om jag vore gjuten i den :)

Vi pratade om "den lilla flickan"...hon jag har på foto hemma. Vilken koppling har jag till henne idag och vad känner jag när jag ser henne framför mig...absolut INGENTING! Vem är hon, vad kände hon, vem var hon? Jag har ingen aning och det gör mig frustrerande. Men jag ska ta reda på det, jag ska lära känna henne...

Har jag någon tid i livet, där jag kan gå tillbaka och hitta lugnet, värmen, lyckan inombords? Jo, det har jag minsann * nickar stolt och med ett leende * Jag minns när jag går tilbaka, när jag gick på gymnasiet i söderhamn. Jag minns med värme mina vänner, min syster, mina jobb, Mange, den soliga dagen på stranden när jag tillsammans med Manges syster och hennes son badade, skrattade...bara va. Den tiden tar jag ofta fram och minns, den är värdefull.

Har DU som läser några riktigt underbara minnen, sånna minnen som gjort fospår som aldrig suddats ut, minnen ni ler av lycka och värme när ni tänker tillbaka?

Ljuva Minnen är viktiga att bevara <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag minns tiden i sommarstugan med turer i båten samt badandet vid bryggan med otäck botten :) 1994 och permis från lumpen.... Hakuna matata var det då.. eller hur ? :)

2010-04-23 @ 13:36:02
Postat av: diagnospts

Ååååhhhh, du minns :D



Hakuna matata ;)

2010-04-23 @ 20:26:53
Postat av: ztizze aka Mange aka bäste bror aka zlim.zid aka itchy gunn osv osv

i min iver och rodnad ser jag nu att jag glömde att nämna både namn och blogg-adress i mitt inlägg :) Kram :)

2010-04-23 @ 22:24:10
URL: http://ztizze.blogg.se/
Postat av: diagnospts

skrattar...jag har inte så många som läser min blogg, den är liksom lite anonym. Så ni två som skriver vet jag vilka ni är ;)

En, eller två inhoppare blir det, men det är det enda!

Inte ska du rodna för dina underbara minnen ;)

2010-04-24 @ 10:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0